Bank internetowy

Przewodniki klienta (do pobrania)
- Token SGB - konfiguracja
- Bankowość SGB24 - klient indywidualny
- Bankowość SGB24 Biznes- klienci korporacyjni, jednostki samorządu, firmy, rolnicy
- Bankowość SGB24/SGB24 Biznes - import/eksport danych
Bezpieczeństwo
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ.
- Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall)
- Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie na stacji roboczej korzystającej z bankowości elektronicznej
- Uważaj na nietypowe informacje z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie instaluj oprogramowania z niezaufanego źródła
- Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej wyloguj się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika
- Nie instaluj oprogramowania jeżeli instrukcja instalacji zawiera zalecenie rezygnacji ze skanowania aplikacji oprogramowaniem antywirusowym
- Chroń dane dostępowe do bankowości elektronicznej
- Nie loguj się i nie dokonuj płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu - w tzw. hot-spotach
- Sprawdź poprawność numeru NRB przed i po podpisie przelewu
- Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu. Najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB
- Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie.
- Zweryfikuj czy certyfikat strony wystawiony jest dla Centrum Usług Internetowych przez firmę Thawte lub DOMENY.PL (kliknięcie na "zatrzaśniętą kłódkę" w pasku przeglądarki). Brak "zatrzaśniętej kłódki" oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane
Szczegółowe informacje o zagrożeniach można sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich:
http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
Funkcjonalność usługi
Bank Spółdzielczy "Pałuki" w Żninie oferujemy Państwu jedną z unikalnych, a zarazem bardzo bezpiecznych usług dostępu do rachunku przez Internet.
Korzystanie z Systemu jest bardzo łatwe i bezpieczne. Wykonywanie operacji na rachunkach jest możliwe z dowolnego miejsca na świecie, a także dostępne przez całą dobę i przez cały rok (24 h / 7 dni). Jedynym warunkiem korzystania z usług jest posiadanie urządzenia z dostępem do internetu wyposażonego w przeglądarkę stron WWW.
Proponowany przez Bank produkt jest nowoczesnym systemem bankowości internetowej. Korzystając z niego klient ma między innymi możliwość:
- wyświetlenia bieżącego aktualnego salda rachunku
- wyświetlenia historii obrotów na rachunku
- realizacji przelewów krajowych
- realizacji poleceń przelewów do ZUS i Urzędów Skarbowych
- realizacji przelewów natychmiastowych
- realizacji zleceń zagranicznych
- doładowań telefonów komórkowych
- obsługi zleceń oczekujących (z opóźnioną datą realizacji)
- obsługi zleceń stałych
- prowadzenia kartoteki kontrahentów
Produkt dostępny jest w dwóch wersjach podstawowej (mniejsze firmy) i rozszerzonej (korporacje). Druga wersja produktu zawiera m.in. dodatkowe opcje związane z:
- możliwości określenia indywidualnych uprawnień dla każdego z użytkowników posiadającego dostęp do konta
- wprowadzeniu dowolnej konfiguracji karty wzorów podpisów
- rozbudowaną funkcjonalnością w zakresie wyszukiwania, przeglądania, drukowania informacji
- możliwością importowania przelewów z innych systemów firmy (płace, rejestry zakupów, fk itp)
Bezpieczeństwo wymiany informacji między Bankiem, a klientem jest zapewnione m.in. dzięki:
- indywidualnym środkom do autentykacji i autoryzacji
- szyfrowanym sesjom
Komunikaty SMS - AUTOMATYCZNY SYSTEM INFORMACYJNY
Automatyczny system informacyjny jest systemem do powiadamiania klienta o stanie salda rachunku. Posiadacz konta po podpisaniu umowy otrzyma na wskazany przez niego numer telefonu raz dziennie o określonej godzinie komunikat SMS z informacją o aktualnym stanie na jego rachunku.
Automatyczny system informacyjny jest systemem do powiadamiania klienta o stanie salda rachunku. Posiadacz konta po podpisaniu umowy otrzyma na wskazany przez niego numer telefonu raz dziennie o określonej godzinie komunikat SMS z informacją o aktualnym stanie na jego rachunku.